Porządek obrad
1.
Otwarcie IV Sesji Rady Gminy Turek i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Przyjęcie protokołu z III Sesji Rady Gminy Turek.
3.
Sprawozdanie z działalności międzysesyjnej Wójta Gminy Turek.
4.
Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
5.
Interpelacje i zapytania radnych.
a)
w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze bezprzetargowej nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Turek położonej w obrębie Słodków;
b)
w sprawie zaliczenia ulicy Szafirowej w miejscowości Obrzębin do kategorii dróg gminnych oraz ustalenia jej przebiegu;
c)
w sprawie zatwierdzenia wyników kontroli kwot rekompensaty całkowitej wypłaconej Miejskiemu Zakładowi Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. w Koninie w 2023 roku;
d)
w sprawie zmiany imienia Szkole Podstawowej w Żukach;
e)
w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Tureckiego;
f)
w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez Gminę Turek Porozumienia Partnerskiego w sprawie współdziałania w celu realizacji projektu pn. „Rozwój sieci tras rowerowych na obszarze partnerstwa” w ramach konkursu dla działania 03.02 Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej w ramach ZIT, Priorytet 3 Fundusze europejskie dla zrównoważonej mobilności miejskiej w Wielkopolsce, Program Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027
g)
w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Turek;
h)
w sprawie zasad wypłacania diet radnym Rady Gminy Turek;
i)
w sprawie zmiany uchwały w sprawie ustalenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia dla inkasentów za inkaso podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości;
j)
w sprawie zmiany w budżecie Gminy Turek na 2024 rok;
k)
w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Turek na lata 2024-2030.
l)
w sprawie udzielenia przez Gminę Turek pomocy finansowej dla Gminy Brudzew z przeznaczeniem dla zabytkowego kościoła w Galewie.
7.
Rozpatrzenie raportu o stanie Gminy Turek za 2023 rok:
a)
przedstawienie raportu o stanie Gminy Turek za 2023 rok;
b)
debata nad raportem o stanie Gminy Turek za 2023 rok;
c)
głosowanie w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Turek wotum zaufania.
8.
Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Turek za 2023 rok:
a)
przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Turek za 2023 rok,
b)
przedstawienie sprawozdania finansowego Gminy Turek za 2023 rok,
c)
przedstawienie informacji o stanie mienia Gminy Turek,
d)
przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Turek za 2023 rok,
e)
przedstawienie przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Turek wniosku o udzielenie Wójtowi Gminy Turek absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy Turek za 2023 rok,
f)
przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wniosku Komisji Rewizyjnej o udzielenie Wójtowi Gminy Turek absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy Turek za 2023 rok,
g)
przedstawienie opinii stałych Komisji Rady Gminy Turek w sprawie wykonania budżetu Gminy Turek za 2023 rok;
h)
dyskusja nad sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Turek za 2023 rok;
i)
podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2023 rok;
j)
podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Turek absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy Turek za 2023 rok.
9.
Wolne wnioski i zapytania.
10.
Udzielenie odpowiedzi na wnioski i zapytania zgłoszone w czasie obrad.
11.
Zakończenie obrad IV Sesji Rady Gminy Turek.